Sunday, July 31, 2016

රෙදි ගලවලා අත් දෙකටයි කකුල් දෙකටයි මාංචු දාලා හුස්ම හිරකරලා දතක් ගැලවිලා වැටෙන කං වධ දුන්නා. පොලිස්කාරයා හටියේ ‘ලන්කට්’ එක පිටින්.


ලූතර උතුර පොලීසිය 29 හැවරිදි කුලි වැඩ කරන්නෙකු වු නිලංකට වධ දුන්න ආකාරය හා එයින් පසුව බොරු නඩු දමා දවස් 121 ක් රිමාන්ඞ්  බාරයේ තැබිමේ සිද්ධිය, අහම්භයක් හෝ හුදකලා සිද්ධියක් හෝ නොවේ. දිනපතාම හැම පොලිසියකම සිදුවන ක‍්‍රියාවකි. මෙයට පොලිස්පතියාගේ ද, කොමිසම් හා රජයේ ද පුර්ණ අනුග‍්‍රහය හිමිවේ. වධහිංසාව අලෙවි කරන ඊනියා සිවිල් සමාජ බඩ ගොස්තර වාදින් ‘වධහිංසා’ අඩුවෙලා යයි කියන්නට තරම් නිවයන් වී ඇත.

දුප්පතුන් වුවත්, මොහුගේ සොහොයුරියගේ ඉදිරිපත් වීම නිසා, මෙම සිද්ධිය වාර්ථාවු බව ද සඳහන් කළ යුතුයි. මේ වනවිට මොහුට වධ දීමට පෙරමුණ ගත් කලූතර  උතුර පොලීසියේ පො.කො.10999 රූපසිංහ හා ස්ථානාධිපති ආනන්ද ඇය පසු පස යමින් වැඳ වැටෙමින් සමාව අයදින බවත්, දැනට කර තිබෙන පැමිණිලි ඉවත් කර ගන්නා ලෙසට බලපෑම් කිරිමටත් පටන් ගෙන ඇත.

සියලූ විස්තර මොහු  මානව හිමිකම් කොමිෂන් සභාව ට, පොලිස්පති ට, නීතිපති ට, ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාව ට, කර තිබෙන ලිඛිත පැමිණිල්ලෙන් පැහැදිලි වේ. 

‘‘ නීති විරෝධී ලෙස අත්අඩංගුවට ගෙන, වධහිංසා පුමුණුවා, බොරු නඩු දමා, දින 121 ක් රක්ෂිත බන්ධනාගර ගත කර, මූලික අයිතිවාසිකම් කඩ කිරීම.

2016.07.31 දිනදීය.

2016.03.28 දින මා, ප:ව: 6.30 ට, ක`ඵතර උතුර, ජාවත්ත ප‍්‍රදේශයේ නිවසක කුලී වැඩ කර, අවසන්ව, වැස්ස නතර වනතෙක් එම නිවස තුල රැු`දි සිටින විට, සිවිල් පිට පොලිස් නිලධාරීන් පස් දෙනෙක් පැමිණ මට මාංචු දමා, ක`ඵතර උතුර පොලිසියට රැුගෙන ගියා. මාව ගෙන ගියේ ජීප් රථයෙන්. මාව ගෙනයන අතර තුර, මූණට පහර දුන්නා. පහර දුන්නේ ගෙයක් බිඳලා ගත්තු සල්ලි හා රත්තරං බඩු ඉල්ලමින්. මට පහර දුන්නේ පො.කො.10999 රූපසිංහ කියන කොස්තාපල්වරයා. 

මාව පොලිසියට ගෙනගිහිල්ලා එහි කෙළවර කාමරයකට දැම්මා. කාමරයේදී මගේ දකුණු අතට මාංචුවේ එක් කෙළවරක් සම්බන්ධ කරලා අනෙක් කෙළවර, ජනේලයේ ග‍්‍රිල් එකට සම්බන්ධ කලා. රාත‍්‍රී 10.30 ට පමණ පො.කො.10999 රූපසිංහ සහ දෙන්නෙක් පැමිණ, මාව පිටුපස නාන කාමරයටකට ගෙනගියා. එහි ටැංකියක් තිබුනා. වතුර තිබුනා. එහිදී මට පො.කො.10999 රූපසිංහ කිව්වා, ඔක්කොම ඇඳුම් ගලවපන් කියා. මම ගැලෙව්වා. ඔවුන් සිටියේ බොටම් හා ටී ෂර්ට් ඇඳලා. මම ඇඳුම් ගැලෙව්වා. පස්සේ අත්දෙකටයි කකුල් දෙකටයි මාංචු දැම්මා. බිම වාඩි කෙරෙව්වා. ඊට පස්සේ පො.කො.10999 රූපසිංහ මම තමයි උඹට ගහන්නේ, කියා ඔහු ඇඳලා හිටිය බොටම් එකයි, ටී ෂර්ට් එකයි ගැලෙව්වා. ඔහු ”ලන්කට්” එක පිටින්, රෙද්දක් ගෙනත් එය වතුරේ පොඟවලා, ඇස් දෙකයි නහයයි වැහෙන්න එකේන් ගැටගැහුව්වා. ඊට පස්සේ ඔලූවට වතුර වැක්කෙරුවා. ඊට පස්සේ අතින් පපුවටයි පිටටයි ගැහුව්වා. හුස්ම ගනින් කියමින්. මම හුස්ම ගන්න බැරිව දැ`ගලූවා. මම මාංචු දමා තිබූ අත්දෙකින් ගැටගහලා තිබූ රෙද්ද ඇදලා පාත් කලා. බිම පෙරලූනා. මම මැරෙයි කියා මම කිව්වා. මැරුණාම ක`ඵ ගඟට දානවා කිව්වා. 

නැවත මගේ ඇස් දෙකයි, නහයයි වැසෙන්න එ් රෙද්ද අරන් ගැටගැහුව්වා. ඊට පස්සේ නැවත ඔලූවට වතුර වක්කරමින් පිටටයි පපුවටයි ගැහුව්වා. එහෙම ගහන අතර මූණට ගැහුව්වා. මුහුණට ගහපු පහර දතක් කැඩිලා බිමට වැටුනා. ඊට පස්සේ මගේ ඇස් නහය ගැට ගහලා තිබූ රෙද්ද ගැලෙව්වා. මාංචු ගැලෙව්වා. මට වතුර දෙක තුනක් ඇඟට දාගනින් කිව්වා. ඇඳුම් ඇඳ ගනින් කිව්වා. මම කටහෝදලා ඇඳුම් ඇඳ ගත්තා. බිම තිබූ දත අරගෙන සාක්කුවේ දාගත්තා. එතන සිටියදී, මාගේ ලඟට අත්අඩංගුවේ සිටි හිමාලක ලක්රුවන් අරගෙන ආවා. ඔහුට ඇත්ත කියපන් කියලා කිව්වා. ඔහු ”සර්ලා ගහන බයට තමයි මෙයාව කිව්වේ” කියලා කිව්වා. මාගේ ඉදිරි පිටදීම ඔහුට පහර දුන්නා. 

ඊට පස්සේ නැවත මාව කාමරයකට ගෙනගිහිල්ලා පෙර පරිදි අතට හා ජනේලයේ ග‍්‍රිල් එකට තියලා මාංචු දැම්මා. ? එළි වෙනකම් එ් විදිහටම හිටියා. පසුදින 2016.03.29 දින උදේ 7.00 විතර, පො.කො.10999 රූපසිංහ, කොළයක ඔතන ලද මුල් දෙක්ක මගේ ලඟට ගෙනත් පෙන්නා මොනවාටද දාන්න  ඕනා කියා ඇසුවා. මා කතා කලේ නැහැ. උඹට කුඩු දානවා කියා යන්න ගියා. 

උදේ 10.30 ට පමණ, මාගේ අක්කා මාව බලන්න ආවා. මම අක්කාට කිව්වා, මට ගැහුව්වා දතක් කැඩුනා කියා. එ් සමගම ඇයව එතනින් එළෙව්වා. විනාඩි පහකින් පමණ නැවත අක්කා මාව බලන්න ආවා. අක්කා කිව්වා දත දෙන්න කියා. මම දත අක්කා ලඟට විසි කලා. අක්කා දත අරගෙන ගියා. 

දහවල් 12.30 ට පමණ මාව අරගෙන ගිහිල්ලා කූඩුවට දැම්මා. දහවල් කූඩුවේ ඉන්නකොට පොලිස් නිලධාරියෙක් මාව එළියට ගත්තා. කූඩුව ලඟ, සුදු පාට බිත්තියට හේත්තු කරලා මාගේ ෆොටෝ ගත්තා. ෆොටෝ ගත්තේ සුදු ෂර්ට් එකක් ඇඳගත්ත අයෙක්. 

පසුවදා 30 දා, උදේ 9.30 ට පමණ ක`ඵතර මහේස්ත‍්‍රාත් අධිකරණයට ගෙන ගියා. එහිදී හෙරොයින් ග‍්‍රෑම් 2 මිළි ග‍්‍රෑම් 50ක් ලඟ තබා ගැනීම කියලා බොරු චෝදනා දමා තිබුනා. මට පහර දීම ගැන මා වෙනුවෙන් ඉදරිපත් වූ නීතිඥවරුන් ගරු අධිකරණයට කියා සිටියා. ඇප ඉල්ලා සිටියා.

ඇප ලබා දීමට බලයක් නැති බව, ගරු මහේස්ත‍්‍රාත්තුමා ප‍්‍රකාශ කර, මාව ක`ඵතර අධිකරණ වෛද්‍ය නිලධාරී වෙත, බන්ධණාගාරය මගින් ඉදිරිපත් කිරීමට නියම කරනු ලැබුවා. 

මේ අතර, මාගේ අක්කා වන සන්දරාදුර අනෝෂා ප‍්‍රියංගිකා ද සිල්වා, 2016.03.31 මානව හිමිකම් කොමිෂමට, ජාතික පොලිස් කොමිෂමට, පොලිස්පතිට පැමිණිලි කර තිබුනා.

2016.04.01 දින මා, ක`ඵතර නාගොඩ මහා රෝහලේ අධිකරණ වෛද්‍ය නිලධාරී වෙත බන්ධණාගාර නිලධාරීන් විසින් ඉදිරිපත් කලා. මා සියලූ විස්තර අධිකරණ වෛද්‍ය නිලධාරී වෙත කියා සිටියා. දත ං රේ කලා. නැවත බන්ධණාගාරයට ගෙන ගියා.

එතැන් පටන්, මාව දින 14කට වරක් අධිකරණයට ගෙන ආවා. 

2016.07.22 හෝ ඊට ආසන්න දිනයක, මාවෙත පැමිණි නියාමක වරයෙක්, තමා පො.කො.10999 රූපසිංහගේ යාලූවක් කිව්වා. ඔහු කිව්වා ගහපු එකටයි, බොරු නඩු දාපු එකටයි විරුද්ධව නඩු දාන්න එපා, සමාදාන වෙන්න, ඉල්ලන ගානක් දෙන්නම් යයි කියා. 

2016.07.26 වන දින නඩු වාරයේදී, නඩුව 2016.07.28 දිනට කල් දැම්මා. රස පරීක්ෂක වාර්තාවේ දමා තිබූ කුඩු ග‍්‍රෑම් ගණන අඩු නිසා, මට ඇප ලබා දුන්නා. එහිදී මට රු: 10,000/=ක මුදල් ඇපයක් හා රුපියල් ලක්ෂයක ශරීර ඇපයක් නියම කලා. 

මා ඇප මත නිදහස් වූ පසු දැනගත්තා, 2016.07.27 දින සවස 6.30 ට පමණ, පො.කො.10999  රූපසිංහ පැමිණ, ඔහුට විරුද්ධව නඩු දාන්න එපා කියා ගෙදරට ඇවිත් අක්කාගෙන් ඉල්ලා සිටි බව. එ් අතර කලූතර උතුර පොලිසියේ ස්ථානාධිපති ආනන්ද පැමිණ, මේ වැඬේ වෙලා තියෙන්නේ, ඔහු නිවාඩු ගිය වෙලේ, මුං මාව කෑවා කියා, පො.කො. 10999 රූපසිංහට ෙදාස් කියා ගිය බවත්. 

මා ඉල්ලා සිටින්නේ,
1. කලූතර උතුර පොලිසිය විසින් මට විරුද්ධව පවරා තිබෙන අංක 57776 බොරු නඩුව ඉල්ලා අස්කර ගන්නා ලෙසට නියම කරන ලෙසට,

2. මා කෲර අමානුෂික වධහිංසා වලට හා අවමන් සහගත සැලකිලිවලට භාජනය කල, සියලූ පොලිස් නිලධාරීන්ට එරෙහිව නීතිමය හා විනයානුකූල පියවර ගන්නා ලෙසට,

3. මේ ආකාරයට, නීති විරෝධීව අත්අඩංගුවට ගෙන, කෲර වධහිංසා, අමානුෂික හා අවමන් සහගත සැලකිලි වලට භාජණය කර, බොරු නඩු දමා මාස 4ක්, එනම් දින 121ක්, නිදහස අහිමිකර, වධහිංසාවට පාත‍්‍ර කිරීම සම්බන්ධයෙන්, උසාවි නියෝගයකින් තොරව නීති විරෝධී ලෙස මාගේ ඡුායා රූප ලබා ගැනීම ගැන රජය වගකිවයුතු බවට ප‍්‍රකාශයට පත්කර, පොලිස්පතිවරයාට වන්දියක් ගෙවන ලෙසට නියම කරන ලෙසට,

4. මට සිදුකල අපරාධය සම්බන්ධයෙන් නීතිමය පියවර ගැනීම වැළැක්වීම සඳහා, අදාළ පොලිස් නිලධාරීන් හා ඔවුන්ගේ අනුදැනුම ඇතිව පිටස්තර පුද්ගලයින් සිදුකරන බලපෑම් නතර කිරීමට පියවර ගන්නා ලෙසට ය.

ඉහත සියලූ කරුණු සත්‍ය බව ප‍්‍රකාශ කරමි.’’

No comments:

Post a Comment