Thursday, April 21, 2011

අපි තවමත් වහල්ලුද ?


 මේ ප්‍රවේශය තුවක්කුවකින් තවෙකෙක් ගේ පපුවට එල්ලවන උන්ඩයකට එරෙහිවය. 
තවෙකෙක් විසින් තව කෙනෙකුගේ දෙපා බිලි ගැනීමට එලන ජොනී බට්ටෙකුට එරෙහිවය. 
තවත් ප්‍රජාවක නායකත්වයට පත්වන්නට ආධිපත්‍යය පතුරවමින් සාහසික නායකයන් විසින්
තවත් ප්‍රජාවක් බිලි ගැනීමට එරෙහිවය.කොටින්ම කියතොත් තමන්ගේ ජීවිතය බිලි දෙමින්
දහස් ගණනකගේ ජීවිත බිලිගන්නා යක්ෂා රෝපණයට එරෙහිවය. සමස්ත ලෝකයටම 
සාන්තුවරයන් සේ පෙනී සිට මාරයාගේ කාර්යය පවරාගත් තිරස්චීන ආවේශයට එරෙහිවය.
පෙඩ්‍රික් ඩග්ලස්ගේ වහල් භාවය නම් කෘතිය කියවන විට මට හැගුනේ අප සියලු දෙනාම 
වහලුන් වන බවයි.

වහලුන්ට සුදුසු තැන සුදුසු ආකාරයෙන් ලබාදෙමින් ඔහු ලෝක පූජිතයින් අතරට එක්වූ තවත් 
එක් අපූර්වතම මිනිසෙකි.

උපතින්ම වහල්බාවය තුරුලු  කරගත් ඔහු වහල් බාවය කුමක්ද යන්න සිය ජීවිතයේ අත්දැකීම්
සමගින් එකතු කර ගත්තෙකි. ඉගෙනීමට නොදත් ඔහු ඉගෙනීමට තිබූ පළමු පියවරින් සිය මුලු 
මහත් ජාතියටම නිදහස උරුම කර දීමට සමත් විය.

වහලාට අකුරු ඉගැන්වීම, ඉගෙන ගැනීමට මුලුමනින්ම තහනම් විය. මෙකී ජීවිතය 
වහල් හිමියන් දැඩිව ක්‍රියාත්මක කළහ.

නුඹ වහලෙකුට අගලක් දුන්නොත් ඔහු අගල් 45ක් ගන්නවා. කල්ලන්ට උගන්නන්න ඕනෙ 
ස්වාමියාට කීකරු වෙන්න....
                       (22 පිටුව)

වහලාගේ ශ්‍රමය සදහා ගෙවීමක් නැත. ආහාරයට යන වියදම හැර වෙනත් වියදමක් දැරීමට
වහල් හිමියාට අවශ්‍ය නැත. ඒ හේතුවෙන් වහලාගේ ධනය වහල් හිමියාගේ ධනය බවට 
පරිවර්තනය වන්නේ නිරායාසයෙනි.

ඉතා කුඩා කාලයේදීම වහල් ක්‍රමය පිළිබදව පරිපූර්ණ දැනුමක් පෙඩ්‍රික් ඩග්ලස් සතු විය. 
වහලා පාලනයට තිරිසනෙකුට නොදෙන දඩුවම් විශාල ප්‍රමාණයක් වහල් අධ්‍යාපනයට
එකතු විය. වහල්භාවය අවබෝධ කරගත් මොහුට ඊට එරෙහිව ක්‍රමයෙන් සටන් කිරීමට 
අවශ්‍ය මානසිකත්වයක් ඇති විය. එහෙත් ඔහුගේ පළමු උත්සහාය අසාර්ථක විය.

අවසානයක් නොමැති වහල්බාවය නැමැති අපායේ මම තවදුරටත් තනි විය. දෙවියනි මා 
ආරක්ෂා කරන්න. දෙවියනි මා කොහේට හරි යවන්න... පැනගොස් අහුවේවිද? බේරෙයිද?
මෙවැන බාධක රාශියක් පැමිණීයත් උත්සාහය අත් නොහැරී ඔහු ක්‍රමයෙන් සිය අරමුණ කරා 
ලංවෙයි. වහල් හිමියන්ගෙන් පැන නිදහස සොයා ගමන් ආරම්භ කළේය. 
වහල් හිමියන්ට අසුවුවහොත් අනිවාර්යයෙන්ම ඔහුගේ මරණය කිසිවෙකුටත් වැළැක්විය 
නොහැකිය.

එහෙත් සියලු බාධක  මධ්‍යෙය්  ඔහු වහල්බාවය නීතියෙන් නොපිළිගන්නා ප්‍රදේශයක් කරා යයි.
මා මගෙන් නිරතුරුව ඇසූ දෙයක් විය. එනම් නිදහස් නිවහල් දේශයකදී මට දැනෙන්නේ 
මොනවාද? හැගෙන්නේ මොනවාද? යන්නයි

දැන් එළඹ ඇත්තේ ජනතාව අවධියෙන් බැලිය යුතු කරුණ දෙසයි. එවිට සාමය මගින් 
ජනතාවට ස්වකීය හෘදස්පන්දනය දැනෙන්නට ගනියි. එනම් එවිට නොපෙනන පැත්ත හා 
පෙනෙන සත්‍ය අවබෝධ වන්නට ගනීවි.

අලුත් දේශයේදී වහල් බාවයට එරෙහි සටනේදී සුදු මිනිසුන් ක්‍රියාත්මක කරන කණ්ඩායමට 
එකතු වීමට ඔහුට පුලුවන් විය. ඒ හරහා මොහු මුලු ලොවටම හඩගා කතා කළේය. 
ඒ හරහා ඉතා ඉක්මනින් වහලුන්ගේ නැගී සිටීමක් ආරම්භ විය. කලු ජාතිකයින්ගේ 
අවශ්‍යතාවය වටහාගත් එකල ජනාධිපතිව සිටි ඒබ්‍රහම් ලින්කන් වහල්බාවය අහෝසි කිරීමේ 
ප්‍රකාශය නිකුත් කළේය.

සබද දැන් එළඹ ඇත්තේ අවසාන නිමේශයයි. ඒ හරහා ජාත්‍යන්තර මානව හිමිකම් ව්‍යාපාරයන්හී 
බිහිවීම සනි‍ටුහන් කළේය. වහල්බාවයටන්ට එරෙහිව සටන් කරමින් සාමානාත්මතාවයේ පදනම 
ඇත කරමින් වර්තමානය වන විට ඔවුන් සිය අරමුණ සාර්ථක කරගෙන තිබේ.

සටහන:
 - නිදහස් මධ්‍යවේදිනී දනේශා ආසිරි කිතුල්ගොඩ -

No comments:

Post a Comment