Friday, November 12, 2010

පොලීසියට දානේ පන්සලෙන් - හමුදුරුවෝත් පොලිස් වෙයි




ජනසංසදය විසිනි




 
මගේ අත්දෙක පිටුපසට කර අල්ලාගෙන සිටි නිලධාරියා මාව ගැටගැසුවා. කකුල්දෙක විලුඹ ළඟින් ගැටගැසුවා. මා සිටියේ මුනින් අතට. ගැටගැසූ පසු එක් නිලධාරියෙකු මගේ තට්ටම් ප්‍රදේශයට පයින් ගැහුවා. මගේ පිටඋඩ කීප දෙනෙක් නැගලා මාව පෑගුවා. මගේ ඔලුවට පොල්ලකින් පහරදුන්නා. නැවත තට්ටම් ප්‍රදේශයටත් පොල්ලෙන් පහරදුන්නා.
දර්ගානගරය, මීගම, නුගගහලන්‍දේ පදිංචි39 හැවරිදි තිදරු පියෙකුවන අනගිපුර චන්ද්‍රසිරිවැවිලි කම්කරුවෙකි. කලකට පෙර නීතිවිරෝධි මත්පැන් අලෙවි කර දුවම් විින ලද තැනැත්තෙකි.
කලුතර පොලිසියක් නිලධාරින් තමාට කෲර වධහිංසා පැමිණවීමේ සිද්ධිය විස්තර කරන්නේ මෙසේය.
2010. 10. 03 වන දින සවස 2.30 ට පමණ මා තේ වත්තේ වැඩකරමින් සිටියදී අප නිවස දෙසින් මාගේ බිරිඳ වන මර්සි කෑගසන හඬක් ඇසුණා. ඒ වෙලාවේම මා ගෙදර ගියා. මා යන විට නිවසට කිට්ටුව තේවත්ත අයිනේ පුද්ගලයන් දෙදෙනෙකු සිවිල් ඇඳුමින් සිටියා.
මා නිවසට ඇතුළුවන විට මට ඇහුණා කාමරයේ සිට බිරිඳ කියනවා, මෙහේ අරක්කු නෑ, මහත්තයා අරක්කු පෙරන්නේ නෑ  කියා. එවිට කව්ද පුද්ගලයෙකු  මිනිහා නැත්තං උඹ ලෑස්ති වෙයන් යන්න  කියා කිව්වා. නිවසේ බඩු ද ඇද දමා තිබුණි. මා කාමරයට යනවාත් සමගම ඇතුළේ සිටි පුද්ගලයා එළියට පැමිණියා. මා කියා සිටියා බිරිඳව ගෙනියන්න දෙන්න බෑ, ඔහේ කව්ද, හැඳුනුම්පත පෙන්වන්න කියා. ඔහු මගේ අතින් අල්ලාගෙන,  උඹට වැඩක් නෑ අයිඩෙන්ටිය, පොඩි මහත්තයා, උඹව තමයි ඕනා ලෑස්තිවෙයන් යන්න  කියා කිව්වා.
මා එය ප්‍රතික්ෂේප කළා. එවිට ඔහු  පොඩි මහත්තයා උඹ එන්නේ නෑනේ, අපි ගිහිල්ලා එන්නම්  කියා යන්න ගියා. ඔවුන් කව්ද කියා දැනගැනීමට නොහැකි වුණා.
ට දින හයකට පසුව එනම් 2010. 10. 08 වන දින පාන්දර 4.30 ට පමණ මා මගේ දෙවෙනි දරුවා පාසැලට බැස්සවීමට ගියා. ඒ වෙලාවේ ගියේ දරුවා පාසැලෙන් චාරිකාවක් යන බැවිණි. මා දරුවා පාසැලට දමා නැවත නිවසට පැමිණියා. ඒ වන විට වෙලාව පාන්දර 5.00-5.30 පමණ ඇති‍. මා නිවසින් යන විට මගේ මල්ලී වන නිරෝෂන් සාලයේ නිදා සිටි අතර, මා එන විට ඔහු සිටියේ නැත. මා මල්ලි කෝ කියා බලමින් නිවස ඇතුලේ ජනේලය අසලට ගියා.
එවිට ජනේලයෙන් කව්දෝ පුද්ගලයෙකු පැන ඇවිත්  අඩෝ දුවන්න එපා  කියමින් පිස්තෝලයක් දික් කළා. මා හොරු කියා බියවී, තේ වත්ත පැත්තට දුවගෙන ගියා. ඔහු මගේ පසු පසින් එළවාගෙන ඇවිත් මාව අල්ලා ගත්තා.
ඔහු  මෙන්න පොඩි මහත්තයා අහුවුණෝ කියා කෑ ගැසුවා. මාව තේ වත්තේ උඩහට ගෙන ගියා. ඔහු 2010. 10. 03 වන දින නිවසට පැමිණි කෙනාම බව මා හඳුනාගත්තා.
පසුව තවත් පුද්ගලයන් 5 දෙනෙකු පමණ මා ළඟට ආවා. ඔවුන් ළඟ පොලු තිබුණා. පසුව මාව අල්ලාගෙන සිටි පුද්ගලයා ළඟ තිබුණු පිස්තෝලයෙන් මගේ වම් කකුලට ඇන්නා. පසුව එම කකුලට පයින් පහරවල්කීපයක් ගැසුවා. පසුව එතැනට පැමිණි අනෙක් අයත් මගේ ඔලුවට පොල්ලකින් පහරදී, පිටට, අත් වලට වටකරගෙන පහරදුන්නා. පහරදෙන අතරතුරදී එම නිලධාරියා ඇහුවා,  උඹ චණ්ඩිකම් කරන්න හදනවද පොලිසියත් එක්ක, එන්න කිව්වම ආවේ නැත්තේ  කියා. මා කියා සිටියා පොලිසියෙන් කියා මා දන්නේ නැති බව. පසුව උඹ දන්නෑ ...  කියා අසභ්‍ය වචන කියා මට නැවත මගේ ඔලුවට හා තට්ටම් ප්‍රදේශයට ගැහුවා. ඒ වෙලාවේ මට ක්ලාන්තය වාගේ ආවා. මම ගහන්න එපා කිව්වා. එවිට, උඹට ගහලා මදි බෝම්බයකුත් දානවා කියා  තර්ජනය කළා. ඔවුන් පොලිස් නිලධාරින් බව මට තේරුණා.
පසුව මාව අල්ලාගෙන ආ නිලධාරියා මාව බිමදමාගෙන අත් පිටුපසට කර, මුනින් අතට තබා බිමට තදකරගෙන සිටියා. ඒ නිලධාරියා අනෙක් අයට කිව්වා පනියිද දන්නෑ, කඹ ගෙනෙන් ඉක්මනට කියා. පසුව අනෙක් නිලධාරින් ගිහින් මගේ මිදුලේ තිබුණු රෙදි වැල් කඩාගෙන ලණු හා රෙදිපටි වගයක් ගෙනාවා. ඒ අතරදී ඔවුන් එක් එක් අයට සිල්වා, සිසිර හා ලක්සිරි යන නම් වලින් කතා කරනවා මට ඇසුණා.
මගේ අත්දෙක පිටුපසට කර අල්ලාගෙන සිටි නිලධාරියා මාව ගැටගැසුවා. කකුල්දෙක විලුඹ ළඟින් ගැටගැසුවා. මා සිටියේ මුනින් අතට. ගැටගැසූ පසු එක් නිලධාරියෙකු මගේ තට්ටම් ප්‍රදේශයට පයින් ගැහුවා. මගේ පිටඋඩ කීප දෙනෙක් නැගලා මාව පෑගුවා. මගේ ඔලුවට පොල්ලකින් පහරදුන්නා. නැවත තට්ටම් ප්‍රදේශයටත් පොල්ලෙන් පහරදුන්නා.
එක් අයෙක් කිව්වා  ඕකාව කෙලින් කරපන්  කියා‍. පසුව මාව කෙළින් කරා. මගේ කකුල්දෙක ලිහා එක් කකුලක් ලණුවකින් ගැටගසා, එහි අනෙක් කෙළවර එක් නිලධාරියෙකු අල්ලාගෙන සිටියා. ඒ වෙලාවේ මගේ බිරිඳ වන මර්සි එතැනට පොඩි දරුවාත් සමග ආවා. ඇය,  මගේ මහත්තයාට ගහන්න එපා, මිනී මරලද මංකොල්ලකාලද මෙහෙම ගහන්නේ  කියා ඇසුවා.
එවිට මාව අල්ලාගෙන සිටි නිලධාරියා බිරිඳට අසභ්‍ය වචන කියා  උඹ පලයන් ගෑණියේ  කියා එලවා දැමුවා. නමුත් බිරිඳ ගියේ නැහැ. එක් නිලධාරියෙකු,  උඹට ඔහොම ගහලා මදි කියා  නැවත පොල්ලකින් මගේ තට්ටම් ප්‍රදේශයට ගැහුවා.
මාව අල්ලාගෙන සිටි නිලධාරියා නැවතත් ඔවුන් ළඟ තිබුණු යකඩ පොල්ලකින් මගේ පිට මැදට පහරදුන්නා. මම කිව්වා මට ගහන්න එපා කියා. ඒ වෙලාවේ එක් නිලධාරියෙකු කියනවා මට ඇහුණා,  ගෑණි බලන් ඉන්නවා  කියා.
පසුව මාව අල්ලා‍ගෙන සිටි නිලධාරියා බිරිඳට  පලයන් ගෑණියේ, උඹට එක සැරයක් කිව්වා නේද  කියා බැණවැදුණා. එම නිලධාරින් අතේ පොඩි පිහි හා එක් අයෙකු අතේතුවක්කුවක් හා පොලු තිබුණා‍. පසුව මාව පාරට අරගෙන ගියා.
පාරේදී මගේ මුහුණට, ඔලුවට, පිටට, උරහිසට, තට්ටම්වලට හා කකුල්වලට එම නිලධාරින් පහරදුන්නා. වැඩිපුරම පහරදුන්නේ මාව අල්ලාගත්තු නිලධාරියායි. සිල්වා නමැති නිලධාරියා දුරකථන ඇමතුමක් ගෙන, වාහනය අරන් කෙළින් පාරේ එන්න කියා කිව්වා. ටික වේලාවකින් සුදු පැහැති  ෆාගෝ  වර්ගයේ වෑන් රථයක් ආවා. එහි සිටියේ එය පදවාගෙන පැමිණි අය පමණි. ඔහුත් සිටියේ සිවිල් ඇඳුමින්.
පසුව සිල්වා නමැති නිලධාරියා මගේ තට්ටම් ප්‍රදේශයට පහරවල් කීපයක් ගසා, නැගපන් කියා මාව වෑන් රථයට දමා ගත්තා. සිල්වා නමැති නිලධාරියා හා තවත් දෙදෙනෙකු එයට නැග්ගා. අනෙක් අය නැග්ගේ නැහැ.
වෑන් රථයේ මුනින් අතට සීට් එක උඩ මාව තැබුවා. ඒ වන විටත් මගේ අත් තිබුණේ ගැටගසායි. වෑන්එක ඇතුලේ නිල්පාට කෑන් වගයක් තිබෙනවා මම දැක්කා.
වාහනය යාමට සූදානම් වෙද්දී බිරිඳ පැමිණ ඇසුවා කොහේටද ගෙනියන්නේ කියා. එවිට එක් නිලධාරියෙකු කිව්වා මිරිහානට කියා. පසුව ගල්කණුව කියන තැනට මාව ගෙන ගියා. එහි විනාඩි 10 ක් පමණ නවත්වාගෙන සිටියා. එසේ සිටින විට, සිල්වා නමැති නිලධාරියාට ඇමතුමක් ආවා.  ඕගොල්ලෝ කොහේද ඉන්නේ  කියා ඇහුවා. එවිට අපි කැළේ කියා උත්තර දෙනවා ඇසුණා. සිල්වා යන නිලධාරියා පැවසුවා, සර් මෙහෙට එනවද කියා. දැන් එනවා කියා උත්තර දුන්නා.
පසුව නැවත අපේ නිවස අසලට ගියා. සිල්වා නමැති නිලධාරියා වෑන් රථයෙන් බැස්සා. වෑන් රථයේ නගින්නේ නැතිව සිටි නිලධාරින් සමග මොනවද කතා කළා. පසුව මගේ බිරිඳට කතාකර මගේ හැඳුනුම්පත ඉල්ලා ගත්තා. එම නිලධාරින් සියලු දෙනාම වාහනයට නැග යාමට පිටත් වුණා.
එසේ යන අතරදී මා නිදාගෙන වගේ සිටියා. යන ගමන් එක් එක්කෙනා මගේ ඔලුවට ටොකු ඇන්නා. මාව අල්ලාගත් නිලධාරියා මගේ ඔලුව උස්සා පිස්තෝලය බෙල්ලට තබා,  උඹව මරලා ගඟට දානවා‍  කියා තර්ජනය කළා.
පසුව මූණමල්වත්ත ප්‍රදේශයේ පන්සලකට ගෙනගියා. පන්සල අසල පාරේ හාමුදුරු කෙනෙක් හිටියා. සිල්වා නමැති නිලධාරියා හාමුදුරුවන්ගෙන් ඇහුවා  වාහනේ ඇතුළට දාන්නද, දානේ හරිද  කියා. හාමුදුරුවෝ කිව්වා,  දාන්න පුළුවන්, දානේ හරි  කියා. සිල්වා නිලධාරියා ම‍ගෙන් ඇහුවා මේ පන්සල දන්නවාද කියා. මම නෑ කිව්වා. ඒ වෙලාවේ ත්‍රීවිල් එකකින් පාන් ගෙනාවා මම වීදු‍රුවෙන් දැක්කා.
සිල්වා නමැති නිලධාරියා  මූව බලාගනින්  කියා තිදෙනෙකු වාහනයේ නවත්වා, තවත් නිලධාරින් දෙදෙනෙකු සමග පන්සල ඇතුළට ගියා. පසුව සිල්වා නිලධාරියා හා අනෙක් නිලධාරින් දෙදෙනා පන්සල ඇතුලෙන් පාන් ගෙනවිත් කෑවා. විහනය නවතා තිබුණේ ඔවුන් පාන් කන අසලමය. මගෙන්ද පාන් ඕනද කියා ඇසුවා. මම එපා කිව්වා.
පසුව ඔවුන් කාලා පැමිණි පසු අනෙක් නිලධාරින් තිදෙනාද පාන් කෑමට ගියා. ඒ අවස්ථාවේ මාව කලින් අල්ලාගෙන සිටි නිලධාරියා නැවත මගේ කම්මුලට අතින් ගැහුවා. අනෙක් නිලධාරින් තිදෙනාද පාන් කාලා ආවා.
මම දැක්කා හාමුදුරුවන්ද වාහනයේ ඉස්සරහින් නගිනවා. පසුව මාව වැලිපැන්න පොලිසියට ගෙන ගියා. පොලිසියට ගිය පසු හාමුදුරුවෝ සිටියේ නැති අතර, කොහෙන් බැස්සාද කියා මා දැක්කේ නැහැ. ‍‍
මාව වාහනයෙන් බස්සන විට, එක් නිලධාරියෙකු මගේ අත් හා කකුලක් බැඳ තිබුණු පටි ලිහා දැමුවා‍. එම නිලධාරියා කිව්වා,  නොණ්ඩි ගහන්න එපා, කෙළින් පලයන්  කියා. ඒ වෙලාවේ මගේ මුළු ශරීරයම වේදනා දෙමින් තිබුණු අතර, ඔවුන් පහරදුන් වම් කකුල නවන්නටවත් බැරිව තිබුණා. මා ගියේ නොණ්ඩි ගසමින්.
පසුව මාව ගෙනගිය නිලධාරියා රිසව් එකේ සිටි නිලධාරියාට කිව්වා මාව කූඩුවට දාන්න කියා. පසුව මාව කූඩුවට දැම්මා. ටික වෙලාවක් කූඩුවේ සිටින විට මට ක්ලාන්තය වගේ ආවා. ටික වෙලාවක් මා සිහි නැතිව සිට තිබෙනවා. රිසව් එකේ නිලධාරියා මට මොකෝ කියා කතා කළා. එවිට සිහිය ආවා. මාව කරකැවෙනවා වගේ දැණුනා‍. මා එම නිලධාරියාගෙන් ඇහුවා කව්ද මාව ගෙනාවේ කියා. ඔහු කියා සිටියා, කළුතර පොලිසියෙන් කියා.
මාව දමා තිබුණු කූඩුවේ සිටි අයෙකුව බැලීමට මිතුරෙකු පැමිණි අතර, එම මිතුරා අත ජංගම දුරකථනයක් තිබුණි. මා ඔහුට දුරකථන අංකයදී කියා සිටියා ගෙදරට කතාකර මම වැලිපැන්න පොලිසියේ සිටින බව කියන ලෙසට. ඔහු එය කිව්වා.
සවස 4.00 ට පමණ මගේ බිරිඳ මා බැලීමට පැමිණි‍යා. ටික වේලාවක් සිට ඇය ගියා. එදින රාත්‍රියේ මා කූඩුවේ සිටියා. කිසිවකු මගෙන් ප්‍රකාශ ගැනීමක් හෝ අත්සන් ගැනීමක් කළේ නැත.
2010. 10. 09 වන දින උදේ 8.30 ට පමණ මගේ බිරිඳ හා මගේ මිතුරෙකු වන අජිත් කුමාර මා බැලීමට පැමිණියා. මට ඇප දෙනවාද කියා බිරිඳ මගෙන් ඇහුවා. පසුව මා රිසව් එකේ නිලධාරියාට කතාකර මට ඇප දෙනවා‍ද කියා ඇසුවා. එම නිලධාරියා පොඩ්ඩක් ඉන්න කියා ඇතුළට ගියා.
ටික වෙලාවකින් අතුකෝරාල නමැති නිලධාරියා පැමිණ, මට ඇප දෙන ලෙසට රිසව් එකේ නිලධාරියාට කිව්වා. ඒ වෙලාවේම මා ශරීර ඇපයක් මත මුදා හැරියා. 2010. 10. 13 වන දින අධිකරණයට එන ලෙස කියා සිටියා. ඇපයට බිරිඳ අත්සන් කළා. පසුව මගේ මිතුරා වන අජිත්ගේ ත්‍රිරෝද රියෙන් ගෙදර ගියා. ඒ වන විටත් මට ඇවිදගැනීමටවත් ‍නොහැකිව තිබුණි.
මා අත්අඩංගුවට ගෙන මා හට වැඩිපුරම පහරදුන් නිලධාරියාගේ නම සිසිර බව පසුව මාහට දැනගන්නට ලැබුණි. එම නිලධාරින්ව දුටුවහොත් හඳුනාගත හැකිය.
එදින (ඇප දුන් දින) මා හට රෝහලට යාමට වාහනයක් සොයා ගැනීමට නොහැකිවූ හෙයින්, 2010‍. 10‍. 10 වන දින සවස 2.30 ට පමණ මා නාගොඩ රෝහලට ගොස් එහි 11 වන වාට්ටුවට ඇතුළත් වුණා. එහිදී මා වෛද්‍යවරුන්ට කියා සිටියා පොලිසියෙන් මට පහරදුන් බව. රෝහල් පොලිසිය විසින්ද ප්‍රකාශයක් ගනු ලැබුවා. ඔවුන්ටද ‍කියා සිටියා මට පොලිසියෙන් පහරදුන් බව. පසුව අධිකරණ වෛද්‍යවරයාද පරික්ෂා කර බැලුවා.
2010. 10. 11 වන දින ටිකට් කපා, සායනය‍ට යොමුකළා. මේ වන විටත් මගේ වම් කකුල වේදනා දෙමින් පවතී.
මීට වසර කීපයකට ඉහතදී මා විසින් මත්පැන් අලෙවිය සිදුකළ අතර, ඒ සම්බන්ධයෙන් වැලිපැන්න පොලිසිය මගින් පැවරූ නඩු 5ක් පැවතිණි. එම නඩු සියල්ලම මේ වන විට අවසන්ව තිබේ.
මා මීට ඉහතදී කළ නීතිවිරෝධි මත්පැන් අලෙවිය නවතා දමා, ඒ සම්බන්ධව තිබුණු නඩු සියල්ලද අවසන්ව, තේ වත්තක් කරගෙනයාම අරඹා තිබියදීත් කළුතර පොලිසියේ සිසිර, සිල්වා නමැති නිලධාරින් හා අනෙක් අදාළ නිලධාරින් විසින් මා නීති විරෝධී ලෙස අත්අඩංගුවට ගෙන, පහරදී, ව්‍යාජ චෝදනා මත නඩු පවරා ඇති බව ප්‍රකාශ කර සිටිමි.
මාඅසනීපව සිටි බැවින් 2010. 10. 13 වන දින අධිකරණයට ඉදිරිපත් වීමට නොහැකි වූ අතර මාගේ සහෝදරයා ඉදිරිපත් විය. මීළඟ නඩු දිනය 2010. 11. 30 වේ‍.
නීති විරෝධී ලෙස අත්අඩංගුවට ගෙන, ඉතා අමානුෂික අන්දමින් පහරදී, මරණීය තර්ජන කර, ව්‍යාජ චෝදනා මත නඩු පැවරූ කළුතර පොලිසියේ සිසිර, සිල්වා, කිත්සිරි ඇතුළු අදාළ නිලධාරින්ට එරෙහිව නීතිමය හා විනයානුකූල පියවර ගන්නා ලෙසට ඉල්ලමින් , ඒ. චන්ද්‍රසිරි,මානව හිමිකම් කොමිෂන් සභාව, ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාව, පොලිස්පති‍ හා පොලිස් අධිකාරි - කළුතර ‍වෙතලිඛිත ලැමිණිලි කර ඇත.

No comments:

Post a Comment