පොලීසියේ නීති විරෝධි ක‍්‍රියා ගැන ප‍්‍රසිද්ධ පරික්ෂණයක් පවත්වනු!


සංවිධාන ගණනාවක් පොලිස් කොමිෂමෙන් ඉල්ලා සිටී. සංවිධාන 07ක් වෙනුවෙන් මෙම මහජන පෙත්සම, වගඋත්තර කරු වශයෙන් පොලිස්පති නම් කර තිබේ. පෙත්සම ඉදිරිපත් කර ඇත්තේ නීතිඥ හර්ෂි සි.පෙරේරා මෙනවි යයි.
සම්පුර්ණ පෙත්සම

ලංකාවේ ජාතික පොලිස් කොමිෂම ඉදිරියේ ඉදිරිපත් කරණු ලබන
ප‍්‍රසිද්ධ මහජන පෙත්සම.

ශ‍්‍රී ලංකා ව්‍යවස්ථාව තුළ ජාතික පොලිස් 
කොමිෂම වෙත පැවරී ඇති වගකීම් මත 
පදනම් වී මෙම පෙත්සම ඉදිරිපත් කරණු 
ලබයි.

පාර්ශවකරුවෝ

01. ජනසංසදය, 
    81/2, ආතර් වී දියෙස් මාවත,
               පානදුර. 

02. මහනුවර පුරවැසි හවුල,
   ‘මිතුරු සෙවන’,
   වහුගපිටිය,
   පුස්සැල්ලාව.

03. ඌව වෙල්ලස්ස කාන්තා සංවිධානය,
                                               හ`දපානාගල, 
                                                වෙහෙරයාය

04. ප‍්‍රජාතන්ත‍්‍රවාදය හා යුක්තිය සඳහා වූ                                                                                                        කමිටුව
    288/සි, වහුගපිටිය,
    පුස්සැල්ලාව.

05. ප‍්‍රජා සම්පත් කේන්ද්‍රය, 
                                                          කොළඹ පාර,
                                                        නාගවිල්ලූව, පලාවිය 

06. ෑ4ඹ සංවිධානය,
    වත්තහේන,
    අටබාගේ.

07. කාන්තා ශක්ති සංවර්ධන පදනම,
     ඕවිලාන, මැද කීඹිය,
    ගාල්ල.

    පෙත්සම්කරුවෝ

         එරෙහිව

  පොලිස්පතිතුමා
  පොලිස් මුලස්ථානය
  කොළඹ


ඉහත සඳහන් පෙත්සම්කාර සංවිධානවල උපදෙස් මත නීතිඥ හර්ෂි සී. පෙරේරා වන මම මෙම පෙත්සම ඉදිරිපත් කරමි.

ලංකාවේ පොලීසිය සම්බන්ධයෙන් පැන නැගී ඇති පහත සඳහන් ගැට`ඵ පරීක්ෂා කර එ්වා සඳහා ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාවට පැවරී ඇති බලතල යටතේ සුදුසු පියවර ගන්නා ලෙසට ඉල්ලා සිටීම මෙම පෙත්සමේ අරමුණ වේ.

01. 
අ*. පැමිණිලි කිරීම සඳහා පැමිණෙන වින්දිතයන්ට හා මහජනතාවට, ආචාරශීලීව හා ගෞරවාන්විත ආකාරයෙන් කටුයුතු කිරීමට අපොහොසත් වීම. 

ආ*. ලංකාවේ නීතියට හා ජාත්‍යන්තර නීතියට පටහැනිව සැකකරුවන්ට වධහිංසා කිරීම හෝ කෲර අමානුෂික හා අවමන්සහගත සේ සැළකීම පිළිබඳව දිවයිනේ සියලූම පොලිස්ථානයන් තුළ මෙන් පැතිර පවතින පුරුද්ද.

ඇ*. පැමිණිලි ලියා ගැනීමේදී ඇතිවන ප‍්‍රමාදයන් හා ප‍්‍රමාද දෝෂයන්, විමර්ෂණ කිරීම්, ව්‍යාජ චෝදනා යටතේ නඩු පැවරීම්, ඇතුලූ නීති විරෝධී ක‍්‍රියාවන් සම්බන්ධයෙන් ලංකාවේ ආණ්ඩුව විසින්ම පත්කර තිබූ කොමිෂන් සභා ගණනාවකගේ අවධානයට යොමු වී තිබෙන අතර මේ පිළිබඳව ඔවුන්ගේ නිරීක්ෂණ හා නිර්දේශ කාලයක් තිස්සේ ඉරිපත් කර තිබුණත් එ් පිළිබඳව සෑහීමකට පත්විය හැකි ක‍්‍රියා මාර්ග ගැනීමට ලංකාවේ රජය වෙනුවෙන් ක‍්‍රියාත්මක වන වගඋත්තරකරු හා වෙනත් ඉහළ නිලධාරීන් විසින් සෑහීමකට පත්විය හැකි පියවරක් ගෙන නැත.

ලංකාවේ විවිධ ප‍්‍රදේශවල මානව හිමිකම් සම්බන්ධයෙන් බොහෝ කාලයක් ක‍්‍රියා කර ඇති ඉහත සඳහන් පැමිණිලිකාර සංවිධානයන් ඉහත කී කරුණ පිළිබඳව පු`ඵල් අවබෝධයකින් සිටින අතර අවශ්‍ය අවස්ථාවක දී මේ පිළිබඳව දීර්ඝව කරුණු දැක්වීමට මෙම පෙත්සම්කාර සංවිධානවලට හැකි බව ඔවුහු කියා සිටිති.

02. 
පොලීසිය වෙත තමන්ගේ පැමිණිල්ල ලියාපදිංචි කර ගැනීමට හෝ වෙනත් කටයුත්තක් සඳහා යන රට වැසියනට ආචාරශීලිත්වයෙන් තොරව නිගරු කිරීමටත් බොහෝ විට අපහාස කිරීමටත් වෙනත් ආකාරවලින් ඔවුන් අපහසුතාවයට පත් කිරීමටත්, අයුතු ලෙස ලාභ ප‍්‍රයෝජන ලබා ගැනීමත් නිරන්තරයෙන්ම සිදුවන බව පෙත්සම්කාර සංවිධාන කියා සිටීති. 

විශේෂයෙන්ම පරුෂ වචන පාවිච්චි කිරීම කෙරෙන අතර කාන්තා පක්ෂයට සුදුසු ආකාරයෙන් සාමාන්‍ය සමාජ සම්ප‍්‍රධායනට අනුව පැවතිය යුතු ආචාරශීලීත්වයෙන් කටයුතු කිරීම බොහෝ විට සිදු නොවන අතර සමහර විට එම කාන්තාවන්ට ලිංගික අපචාර කිරීමට ද, පරීක්ෂණ සඳහා අල්ලස් ඉල්ලා සිටීමට ද, නුසුදුසු යෝජනා කිරීමට ද, නින්දා සහගත වචනවලින් කතා කිරීමට ද පොලිස් නිලධාරීන් යොමුවන අවස්ථා බොහෝ බවත් පෙත්සම්කාර සංවිධාන කියා සිටිති.

03. 
අ). වධහිංසාව හා අමානුෂික හා අවමන් සහගත සැළකිල්ල ඉතා පළල්ව ලංකාවේ පොලිස් ස්ථානවල සිදුවන අතර මේ පිළිබඳව දීර්ඝ වාර්තාවක් ඇති පොත පත ද නිකුත් වී ඇති බවත් ජාතික හා ජාත්‍යන්තර සංවිධාන මගින් මෙම වධහිංසා හා අමානුෂික ක‍්‍රියා සම්බන්ධයෙන් විශාල වාර්තා ගණනක් කාලයක් තිස්සේ ඉදිරිපත් කර ඇති බවත් පෙත්සම්කාර සංවිධාන කියා සිටීති. 

ආ). ලංකාවේ අධිකරණ මගින් ද පොලීසිය විසින් කරන ලද වධහිංසා පිළිබඳ මූලික අයිතිවාසිකම් යටතේ හා 1994 අංක 22 දරණ වධහිංසාව හා කෲර හෝ අමානුෂික සැලකිලි හෝ දඬුවම්වලට එරෙහි පනත යටතේ නඩු අසා ඇති අතර එ් පිළිබඳව නඩු තීන්දු විශාල ගණනක් ප‍්‍රකාශයට පත්කොට ඇත. එම නඩු තීන්දුවලට අනුව වධහිංසාව හා අමානුෂික ක‍්‍රියා වැළැක්වීම සම්බන්ධයෙන් වගඋත්තරකරු හා ඔහු යටතේ පවතින පොලිස් දෙපාර්තමේන්තුව විසින් ක‍්‍රියාවට නැගීමට සුදුසු නිර්දේශයන් ද අඩංගු වන බව වගඋත්තරකාර පෙත්සම්කරුවන් කියා සිටීති.

ඇ*. එමෙන්ම පොලීසියේ මෙම නීතියට පටහැනි ක‍්‍රියාවන් පිළිබඳ ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණ, අභියාචනාධිකරණ, මහාධිකරණ හා මහේස්ත‍්‍රාත් අධිකරණ මගින් දෙන තීන්දු මගින් ප‍්‍රකාශිත කරුණු, පොලීසියේ ඉහළ නිලධාරීන් කි‍්‍රියාත්මක නොකරන බව එම තීන්දු ප‍්‍රකාශයන් හි අන්තර්ගත බවද පෙත්සම්කරුවන් තවදුරටත් කියා සිටීති. 

ඈ). තවද, පොලිස් නිලධාරින් සිදුකරන අපරාධ හා නීති විරෝධී ක‍්‍රියාවන් පිළිබඳ මහජන පැමිණිලි බහුතරයක් ඉහළ නිලධාරින් විසින් සැලසුම් සහගතව යටපත් කරන අතර, චූදිත නිලධාරින්ව ආරක්ෂා කරන බව  වගඋත්තරකාර පෙත්සම්කරුවන් කියා සිටීති. 

04. 
එක්සත් ජාතීන්ගේ මානව හිමිකම් කොමිෂම ඉදිරියේ ලංකාව නියෝජනය කරමින් ලංකාවේ විදේශ කටයුතු අමාත්‍ය මංගල සමරවීර මහතා විසින් නිල ප‍්‍රකාශයක් කරමින් වධහිංසාවෙන් හා අමානුෂික සැළකිලිවලිනුත් ලිංගික අපචාරවලිනුත් වැළකී සිටීම පිළිබඳව ශ‍්‍රී ලංකාවේ පොලීසියට හා හමුදාවට නිර්දේශ නිකුත් කරන බවටත්, එම ක‍්‍රියා කරන්නන්ට විරුද්ධව පරීක්ෂණ පවත්වා දඬුවම් දෙන බවටත් ප‍්‍රකාශ කරන ලද බව පෙත්සම්කාර සමිති කියා සිටීති. එම ප‍්‍රකාශය මෙම පෙත්සමට අමුණා ඉදිරිපත් කොට ඇත. 

05.
ඉහත සඳහන් සිය`ඵම කි‍්‍රයා එනම්, පැමිණිලි ප‍්‍රමාදයන් හා ප‍්‍රමාද දෝෂයන්ගෙන් තොරව සටහන් කර ගැනීමටත්, පොලීසියක් වෙත එන සිය`ඵම දෙනා ආචාරශීලීව හා ගරුත්වයකින් යුතුව සැළකීමටත්, වධහිංසා පැමිණවීම්වලින් මු`ඵමණින්ම මිදී සිටීමටත් ලංකාවේ පොලීසියේ හා හමුදාවේ නිලධාරීන් මෙන්ම සිය`ඵම රාජ්‍ය සේවකයන් ලංකාවේ ව්‍යවස්ථාවෙන් හා ලංකාවේ පිළිගත් නීති පනත් මගින් ප‍්‍රකාශයට පත්කොට ඇති ලංකාවේ නීතියට අනුව බැඳී සිටින බව ද පෙත්සම්කරුවෝ කියා සිටිති.

06. 
ඉහත වගන්තිවල සඳහන් කර ඇති කරුණු හා එ්වාට අදාල නීති අනුව කරන වැරදි නිවැරදි කොට ලංකාවේ පොලීසිය, ලංකාවේ ව්‍යවස්ථාව හා නීතීන් යටතේ නිසියාකාරයෙන් ක‍්‍රියාත්මක කරවීමට ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාව බැඳී සිටින බව පෙත්සම්කරුවෝ තරයේ විශ්වාස කරති.

ඉහත සඳහන් කරුණු සම්බන්ධයෙන් පරීක්ෂණයක් පවත්වා එම කරුණු මගින් ඉදිරිපත් කර ඇති 
දෝෂයන් සම්බන්ධයෙන්ත 

අ). ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාව විසින් එහි නිගමනය ප‍්‍රකාශයට පත් කිරීම,

ආ). එසේ පරීක්ෂණයක් කිරීමෙන් පසු ඉහත ස`දහන් දෝෂයන් නිවැරදි කිරීමට හැකි නිර්දේශයන් ඉදිරිපත් කිරීම,

ඇ). එම නිර්දේශ ක‍්‍රියාත්මක කිරීම සඳහා අවශ්‍ය වන ක‍්‍රියා පටිපාටියක් ද ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාව විසින් නිර්මාණය කළ යුතු බව.

මෙම වගන්තියෙන් ඉල්ලා සිටින පරීක්ෂණය පැවැත්වීමේදී එය ප‍්‍රසිද්ධ පරීක්ෂණයක් ලෙස පැවැත්වීම හා එම පරීක්ෂණයට කෙලින්ම සම්බන්ධ වීමෙන් හෝ නිර්දේශ ලිඛිතව ඉදිරිපත් කිරීමෙන් මහ ජනතවට සහභාගී වීමට පහසුකම් සලසා දිය යුතු යැයි වගඋත්තරකාර පෙත්සම්කරුවෝ ඉල්ලා සිටීති.

මෙම පෙත්සම ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාවේ ලියාපදිංචි කොට එ් පිළිබඳව ක‍්‍රියා කිරීම, හැකි ඉක්මණින් පටන් ගන්නා ලෙස ද පෙත්සම්කාර සමිති ඉල්ලා සිටිති.

(1) වධහිංසාවල පරිමාන පෙන්වීම සඳහා මේ සමග ඉදිරිපත් කරන වධහිංසා සිදුවීම් 402 ක් වාර්තා කොට ඇති ආසියානු මානව හිමිකම් කොමිෂම මගින් ප‍්‍රකාශයට පත් කර තිබෙන 
‘‘ශ‍්‍රී ලංකාවේ යුක්තියේ කථාව - ශ‍්‍රී ලංකා පොලීසියේ වධහිංසා වින්දිතයන්ගේ කථා මගින් ....” යන ප‍්‍රකාශනය,

(2) ජනසංසදය මගින් ප‍්‍රකාශයට පත් කොට තිබෙන ප‍්‍රකාශයන්,

කොමිෂන් සභාවේ අවධානය සඳහා මේ සමග ඉදිරිපත් කර සිටිති.

(3) පෙත්සම්කාර සංවිධාන හා වින්දිතයින් විසින් කොමිෂන් සභාව වෙත ඉදිරිපත් කර තිබෙන පැමිණිලි සහ වධහිංසා පැමිණවීම් හා පොලිසියේ නීති විරෝධී ක‍්‍රියා සම්බන්ධයෙන් ශ්‍රේෂ්ඨාධිකරණය සහ අභියාචනාධිකරණය ලබාදී තිබෙන තීන්දු කෙරෙහි ජාතික පොලිස් කොමිෂන් සභාවේ අවධානය යොමු විය යුතු බව පෙත්සම්කරුවෝ කියා සිටිති.

07.
තවදුරටත්, වධහිංසාවල අර්ථ විරහිත බව හා එ්වායින් සිදුවන හානියේ පරිමාව පෙන්වා දීම සඳහා නඩු තුනක් යන නමින් ප‍්‍රකාශයට පත්කොට ඇති පොත ද, මෙම පෙත්සමට අමුණා ඉදිරිපත් කරන අතර මෙම පොතෙහි අඩංගු මීගමු දිසා අධිකරණයේ නඩුව මගින්, උප පොලිස් පරීක්ෂකවරයකු හා ඔහුගේ සහයකයාට එරෙහිව මරණ දඬුවම පැමිණවීම, මෙම පෙත්සමට අදාල කරුණු සනාථ කොට ඇති ආකාරය ජාතික පොලිස් කොමිෂමේ අවධානයට යොමු විය යුතු බව පෙත්සම්කරුවෝ කියා සිටිති.


අ/කෙළ්
...............................
පෙත්සම්කාර සංවිධාන වෙනුවෙන් පෙනී සිටින 
නීතීඥ හර්ෂි සී. පෙරේරා,
81/2, ආතර් වී දියෙස් මාවත, 
පානදුර.
2015.12.31    

Share on Google Plus

About janasansadaya

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

0 ලිපිය පිලිබඳ අදහස් :

Post a Comment