Sunday, September 19, 2021

නිදහස් අධ්‍යාපනය හා අධ්‍යාපන අයිතිය ඊනියා - ගුරු දෙවිවරු ගැන අතීත කථාවක් - අදටත් වලංගුයි


සමන් දෙවියන්ගේ අඩවියේ පවතින පාසලකඅ.පො.ස. (සා/පෙළ) විභාගයට පෙනී සිටීම සඳහා ඉගෙනුම ලබමින් සිටි ඇගේ වයස අවු: 15 කි.

ඇයපියා මරාගෙන ඉපදුනු තැනැත්තියකි. මවඇයවආච්චී හා සීයාට බාරදීවෙනත් විවාහයක් කරගන්නා ලදි.

ආච්චීසීයා විසින් හදා වඩා ගත් ඇය, 2007 ජූලි 03 පාසලට ගියාය.

විභාගය අත ළඟ නිසා සවස 3.00 දක්වා ඉගැන්වීමට සිදුවිය.

සීයා සුපුරුද පරිදිමිනිබිරිය රැගෙන එන්නටසවස 3.00 ටපාසලට ගියේය.

එදා අදාළ ගුරුවරයා නිවාඩු ගොස් සිටි බැවින්වෙනදා වෙලාවටසිසුන්ව ගෙදර ඇරිය බව පැවසින.

එ් අතරසීයාට දුරකථනයෙන් පණිවුඩයක් ලැබුනේ අසල්වැසි තරුණයෙකුගෙනි. ”   ........... ” මම එක්කගෙන ආවා. පුලූවන්නම් අල්ලන්න යනුවෙනි.

දුරකථනය විසන්ධි විය.

සීයාදුරකථන පණිවිඩය දුන්න තරුණයාගේ නිවසට යන ලදි. එහි මිනිබිරිය විය. නමුත්තරුණයාගේ පියාඇයට සීයා සමග යෑමට ඉඩ නොදෙන ලදි. සීයා පොලීසියට යන ලදි.

පොලීසියඇයවතරුණයාවඔහුගේ පියාව අත්අඩංගුවට ගෙන පොලීසියට රැගෙන එන ලදි.

පොලීසිය නීතිය ක‍්‍රියාත්මක කළේය. මිනිබිරිය හා තරුණයාවවෛද්‍ය පරීක්ෂණ වලට ඉදිරිපත් කරපරිවාස වාර්තා සමග අධකරණයට ඉදිපත් කරනු ලැබීය. තරුණයාව රක්ෂිත බන්ධනාගාර ගතකළ අධිකරණයඇයට පාසල් යන ලෙසට උපදෙස් දීසීයාට හා ආච්චිට බාරදෙන ලදි.

එයින් අනතුරුව පාසලට ගිය විටඇයව බාර ගන්නට බැරි බව විදුහල්පති කියා සිටියේය.

සීයාමේ ගැන බලධාරීන්ට දැනුවත් කළේය.

පොලීසියටඅධ්‍යාපන කාර්යාලයට පමණක් නොවමානව හිමිකම් කොමිෂමට ද ඔහු ගියේය. එහි ප‍්‍රතිඵලයෙන් ඇයටසිය අධ්‍යාපන කටුයතු ඉදිරියට ගෙන යෑමට හැකියාව ලැබින.

ඇය අ.පො.ස. (සා/පෙළ) විභාගය පමණක් නොවඅ.පො.ස. (උ/පෙළ) විභාගය ඉහළින් සමත් විය. එහෙත් සරසවි යන්නට වරම් හිමි නොවීය.

ඇයදෙමළ භාෂාව ප‍්‍රගුණ කළේය. පුද්ගලික ඉගැන්වීම වල නිරත විය.

ග‍්‍රාම නිලධාරී විභාගයෙන්දිස්ත‍්‍රික්කයේ පස්වන තැනටතේරින. නමුත් රැකියාව හිමි නොවීය. සමන් දෙවි පිහිට නොලැබූ නිසා වන්නට ඇත.

මේ වන විටඇයදෙමළ බස උගන්වන ගුරුවරියකි.

විවාහ දිවියක්ද ගත කරයි. අන් අයගේ අයිතීන් උදෙසා පෙනී සිටින්නේ ස්වේච්ඡුාවෙන්ය.

ඇයගේ සීයානිදහස් අධ්‍යාපනය හා අධ්‍යාපන අයිතිය පිළිබඳව නොදැන සිටියේ නම්ඇගේ ජීවිතය කාලකණ්නි විදුහල්පතිවරයෙකු ඇතුලූ ගරු පිරිසකට බිලි වෙනු ඇත.

නිදහස් අධ්‍යාපනයෙන් ඉගෙන ගෙනගුරු පත්වීම් රැගෙන උගන්වන සෑම ගුරුවරයෙකුම 'දෙවියෙක්' නොවන්නේය.

 

No comments:

Post a Comment